2.10 :- ආර්ථික විද්යානුකූල ව වෙළෙඳපොළ විග්රහකරයි.
පරිභෝජනය සඳහා නිමි භාණ්ඩ හා සේවා අලෙවි වන වෙළෙඳපොළ භාණ්ඩ හා සේවා වෙළෙඳපොළ ලෙස හැඳින්වේ.
· භූමිය, ශ්රමය, ප්රාග්ධනය හුවමාරු වන වෙළෙඳපොළ නිෂ්පාදන සාධක වෙළෙඳපොළ ලෙස හඳුන්වයි.
· පරිභෝජනය සඳහා භාණ්ඩ ඉල්ලූම් කරන්නේ පාරිභෝගිකයන් වන අතර, අලෙවිකරුවන්වන්නේ නිෂ්පාදන ආයතන යි.
· නිෂ්පාදන සාධක සඳහා ඉල්ලූම් කරන්නේ නිෂ්පාදන ආයතන වන අතර සාධක සැපයුම්කරුවන් වන්නේ කුටුම්බ අංශය යි.
· පාරිභෝගික භාණ්ඩ සඳහා ඉල්ලූමක් ඇති වන්නේ ඒවායින් ආන්තික උපයෝගීතාව නිසා ය.
· පාරිභෝගික භාණ්ඩ සඳහා සෘජු ඉල්ලූමක් පවතී.
· නිෂ්පාදන සාධක සේවා සඳහා වක්ර ඉල්ලූමක් හෙවත් ව්යුත්පන්න ඉල්ලූමක් පවතී.
· පහත පරිදි භාණ්ඩ හා සේවා වෙළෙඳපොළ සාධක සේවා වෙළෙඳපොළ සංසන්දනාත්මකව විග්රහකළ හැකි ය.
රූපය 44
පරිභෝජනය සඳහා නිමි භාණ්ඩ හා සේවා අලෙවි වන වෙළෙඳපොළ භාණ්ඩ හා සේවා වෙළෙඳපොළ ලෙස හැඳින්වේ.
· භූමිය, ශ්රමය, ප්රාග්ධනය හුවමාරු වන වෙළෙඳපොළ නිෂ්පාදන සාධක වෙළෙඳපොළ ලෙස හඳුන්වයි.
· පරිභෝජනය සඳහා භාණ්ඩ ඉල්ලූම් කරන්නේ පාරිභෝගිකයන් වන අතර, අලෙවිකරුවන්වන්නේ නිෂ්පාදන ආයතන යි.
· නිෂ්පාදන සාධක සඳහා ඉල්ලූම් කරන්නේ නිෂ්පාදන ආයතන වන අතර සාධක සැපයුම්කරුවන් වන්නේ කුටුම්බ අංශය යි.
· පාරිභෝගික භාණ්ඩ සඳහා ඉල්ලූමක් ඇති වන්නේ ඒවායින් ආන්තික උපයෝගීතාව නිසා ය.
· පාරිභෝගික භාණ්ඩ සඳහා සෘජු ඉල්ලූමක් පවතී.
· නිෂ්පාදන සාධක සේවා සඳහා වක්ර ඉල්ලූමක් හෙවත් ව්යුත්පන්න ඉල්ලූමක් පවතී.
· පහත පරිදි භාණ්ඩ හා සේවා වෙළෙඳපොළ සාධක සේවා වෙළෙඳපොළ සංසන්දනාත්මකව විග්රහකළ හැකි ය.
රූපය 44
Comments
Post a Comment