2.2 : ඉල්ලූම් ප්රමාණය වෙනස් වීම හා ඉල්ලූම වෙනස් වීම අතර වෙනස සංසන්දනය කරයි.
සලකා බලන භාණ්ඩයේ මිල හැර අනෙකුත් සාධක නොවෙනස් ව තිබියදී සලකා බලන භාණ්ඩයේ මිල අඩු හෝ වැඩි වීමකට ප්රතිචාරි ව එහි ඉල්ලූම් ප්රමාණය වැඩි හෝ අඩු වීම ඉල්ලූම් ප්රමාණය වෙනස් වීම ලෙස හඳුන්වයි.
· අනෙකුත් සාධක ස්ථාවර ව තිබියදී සලකා බලන භාණ්ඩයේ මිල වැඩි වුව හොත් එහි ඉල්ලූම් ප්රමාණය අඩු වන අතර එහි බලපෑම නිසා ඉල්ලූම් වක්රය මත පිහිටි ලක්ෂ්යය ඉහළට ගමන්කරයි.
· මෙම සිදුවීම් ඉල්ලූම් සංකෝචනය ලෙස හඳුන්වයි.
· අනෙකුත් සාධක ස්ථාවරව තිබිය දී සලකා බලන භාණ්ඩයේ මිල අඩු වුවහොත් එහි ඉල්ලූම් ප්රමාණය වැඩි වන අතර එහි බලපෑම නිසා ඉල්ලූම් වක්රය මත පිහිටි ලක්ෂ්යය දිගේ පහළට ගමන් කරයි.
· මෙම සිදුවීම ඉල්ලූම් ප්රසාරණය ලෙස හඳුන්වයි.
· සලකා බලන භාණ්ඩයේ මිල ස්ථාවර ව තිබියදී ඉල්ලූම කෙරෙහි බලපාන අනෙකුත් සාධකයක්වෙනස් වීම කරුණ කොටගෙන පැවති මිල යටතේ ම ඉල්ලූම ඉහළ යාම හෝ පහළ යාම හෝ ඉල්ලූම වෙනස් වීම ලෙස හඳුන්වයි.
· සලකා බලන භාණ්ඩයේ මිල ස්ථාවර ව තිබිය දී ඉල්ලූම කෙරෙහි බලපාන අනෙකුත් සාධකයක් වෙනස් වීම නිසා පැවති මිල යටතේ ම ඉල්ලූම ඉහළ ගොස් ඉල්ලූම් වක්රය දකුණු පසට විතැන්වීම ඉල්ලූම වැඩි වීම ලෙස හඳුන්වයි.
සලකා බලන භාණ්ඩයේ මිල ස්ථාවර ව තිබිය දී ඉල්ලූම කෙරෙහි බලපාන අනෙකුත් සාධකයක් වෙනස් වීම නිසා පැවැති මිල යටතේ ම ඉල්ලූම පහළ ගොස් ඉල්ලූම් වක්රය වම් පසට විතැන්වීම ඉල්ලූම අඩු වීම ලෙස හඳුන්වයි.
· භාණ්ඩයක ඉල්ලූම් ප්රමාණය වෙනස් වීම හා ඉල්ලූම වෙනස් වීම අතර වෙනස පහත දැක්වෙන රූපසටහනින් ඉදිරිපත් කළ හැකි ය.
රූපය 8
ඉල්ලූම් වක්රය දකුණට විතැන් වීමට පහත සඳහන් හේතු බලපායි.
· ආදේශන භාණ්ඩවල මිල වැඩි වීම
· අනුපූරක භාණ්ඩවල මිල අඩු වීම
· පාරිභෝගික ආදායම වැඩි වීම
· පාරිභෝගික රුචිය වැඩි වීම
· අනාගතයේ දී මිල වැඩි වෙතැයි අපේක්ෂා කිරීම
· ගැනුම්කරුවන් සංඛ්යාව වැඩි වීම
ඉල්ලූම් වක්රය වමට විතැන් වීමට පහත සඳහන් හේතු බලපායි.
· ආදේශන භාණ්ඩවල මිල අඩු වීම
· අනුපූරක භාණ්ඩවල මිල වැඩි වීම
· පාරිභෝගික ආදායම අඩු වීම
· පාරිභෝගික රුචිය අඩු වීම
· අනාගතයේ දී මිල අඩු වෙතැයි අපේක්ෂා කිරීම
· ගැනුම්කරුවන් සංඛ්යාව අඩු වීම
සලකා බලන භාණ්ඩයේ මිල හැර අනෙකුත් සාධක නොවෙනස් ව තිබියදී සලකා බලන භාණ්ඩයේ මිල අඩු හෝ වැඩි වීමකට ප්රතිචාරි ව එහි ඉල්ලූම් ප්රමාණය වැඩි හෝ අඩු වීම ඉල්ලූම් ප්රමාණය වෙනස් වීම ලෙස හඳුන්වයි.
· අනෙකුත් සාධක ස්ථාවර ව තිබියදී සලකා බලන භාණ්ඩයේ මිල වැඩි වුව හොත් එහි ඉල්ලූම් ප්රමාණය අඩු වන අතර එහි බලපෑම නිසා ඉල්ලූම් වක්රය මත පිහිටි ලක්ෂ්යය ඉහළට ගමන්කරයි.
· මෙම සිදුවීම් ඉල්ලූම් සංකෝචනය ලෙස හඳුන්වයි.
· අනෙකුත් සාධක ස්ථාවරව තිබිය දී සලකා බලන භාණ්ඩයේ මිල අඩු වුවහොත් එහි ඉල්ලූම් ප්රමාණය වැඩි වන අතර එහි බලපෑම නිසා ඉල්ලූම් වක්රය මත පිහිටි ලක්ෂ්යය දිගේ පහළට ගමන් කරයි.
· මෙම සිදුවීම ඉල්ලූම් ප්රසාරණය ලෙස හඳුන්වයි.
· සලකා බලන භාණ්ඩයේ මිල ස්ථාවර ව තිබියදී ඉල්ලූම කෙරෙහි බලපාන අනෙකුත් සාධකයක්වෙනස් වීම කරුණ කොටගෙන පැවති මිල යටතේ ම ඉල්ලූම ඉහළ යාම හෝ පහළ යාම හෝ ඉල්ලූම වෙනස් වීම ලෙස හඳුන්වයි.
· සලකා බලන භාණ්ඩයේ මිල ස්ථාවර ව තිබිය දී ඉල්ලූම කෙරෙහි බලපාන අනෙකුත් සාධකයක් වෙනස් වීම නිසා පැවති මිල යටතේ ම ඉල්ලූම ඉහළ ගොස් ඉල්ලූම් වක්රය දකුණු පසට විතැන්වීම ඉල්ලූම වැඩි වීම ලෙස හඳුන්වයි.
සලකා බලන භාණ්ඩයේ මිල ස්ථාවර ව තිබිය දී ඉල්ලූම කෙරෙහි බලපාන අනෙකුත් සාධකයක් වෙනස් වීම නිසා පැවැති මිල යටතේ ම ඉල්ලූම පහළ ගොස් ඉල්ලූම් වක්රය වම් පසට විතැන්වීම ඉල්ලූම අඩු වීම ලෙස හඳුන්වයි.
· භාණ්ඩයක ඉල්ලූම් ප්රමාණය වෙනස් වීම හා ඉල්ලූම වෙනස් වීම අතර වෙනස පහත දැක්වෙන රූපසටහනින් ඉදිරිපත් කළ හැකි ය.
රූපය 8
ඉල්ලූම් වක්රය දකුණට විතැන් වීමට පහත සඳහන් හේතු බලපායි.
· ආදේශන භාණ්ඩවල මිල වැඩි වීම
· අනුපූරක භාණ්ඩවල මිල අඩු වීම
· පාරිභෝගික ආදායම වැඩි වීම
· පාරිභෝගික රුචිය වැඩි වීම
· අනාගතයේ දී මිල වැඩි වෙතැයි අපේක්ෂා කිරීම
· ගැනුම්කරුවන් සංඛ්යාව වැඩි වීම
ඉල්ලූම් වක්රය වමට විතැන් වීමට පහත සඳහන් හේතු බලපායි.
· ආදේශන භාණ්ඩවල මිල අඩු වීම
· අනුපූරක භාණ්ඩවල මිල වැඩි වීම
· පාරිභෝගික ආදායම අඩු වීම
· පාරිභෝගික රුචිය අඩු වීම
· අනාගතයේ දී මිල අඩු වෙතැයි අපේක්ෂා කිරීම
· ගැනුම්කරුවන් සංඛ්යාව අඩු වීම
Comments
Post a Comment